گزارش و گزارش تصویری :تجلیل از خیران مدرسه ساز استان یزد


یزدفردا :میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :استاندار یزد در دوازدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان یزد که عصر روز پنجشنبه در محل تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار شد گفت : همه واجبات و مستحبات عمل صالح است اما خدمت به بندگان خدا عمل صالحی است که خداوند اجر آن را برابر با اجر شهدا قرار داده و: تقدیر مسئولان از خیران مدرسه‌ ساز بسیار به ‌جاست اما در برابر تقدیری که خداوند برای آنها وعده داده است، بسیار ناچیز و اندک است زیرا خداوند در برابر این عمل آنها، بهشت را به آنها وعده داده است.

محمدرضا فلاح ‌زاده افزود : مدرسه‌سازان به خود ببالند زیرا خروجی عمل خیر آنها، شهدایی بودند که زمانی در این مدارس تحصیل کرده‌ و همچنین جوانانی که در عرصه‌های مختلف برای ایران اسلامی و جمهوری اسلامی افتخارآفرینی کرده‌اند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد نیز در این مراسم گفت: بر اساس آخرین آمار در استان یزد هزار و 294 خیر مدرسه‌ ساز فعالیت دارند که از این تعداد خیر 99 نفر را بانوان تشکیل داده و تعدادی از این افراد نیز از خانواده ‌های شهدا و ایثارگران هستند.

حمیدرضا محمدی افزود: : مجموع تعهدات خیران استان یزد در سال گذشته شامل 19 پروژه با اعتباری بالغ بر 128 میلیارد ریال بوده است که 94 میلیارد ریال آن ، معادل 75 درصد این اعتبار محقق شده و امیدواریم تا پایان سال جاری این میزان به 100 درصد برسد

وی ادامه داد: در سال جاری مطالعات مقاوم‌ سازی 16 پروژه خیری در زمینه بهسازی مدارس آغاز شده و سال گذشته 10 پروژه خیری در استان یزد افتتاح شده است که و امیدواریم سال جاری نیز سالی بهتر و پربارتر از سال 88 به لحاظ تعهدات خیران مدرسه‌ساز باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت : هم‌ اکنون دو هزار و 343 مدرسه در استان یزد وجود دارد که 700 مورد از این مدارس یعنی 30 درصد توسط خیران استان یزد ساخته یا تکمیل شده است و خیران مدرسه‌ساز احیاگران فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی هستند و این جشنواره فرصتی است برای قدردانی هرچند کوچک از همه افرادی که در کار خیر شرکت دارند .
محمدرضا باغستانی ادامه داد : 90 باب مدرسه شبانه‌ روزی نیز در استان یزد وجود دارد که تعداد زیادی از این مدارس توسط خیران ساخته شده و در استان یزد 196 هزار و 127 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که به همت خیران استان یزد در مقطع ابتدایی 100 درصد، در مقطع راهنمایی 99 درصد و در مقطع متوسطه 84 درصد دانش‌آموزان زیر پوشش آموزش و پرورش قرار گرفته ‌اند.

امیر حسین رادمنش رئیس مجمع خیران مدرسه‌ ساز استان یزد نیز در این مراسم گفت : مجمع خیران مدرسه‌ ساز استان یزد طی دو دهه گذشته فعالیتهای خود را به طور جدی در سطح استان آغاز نموده و در ساخت مدارس به ویژه در مناطق محروم هیچ قشری کوتاهی نکرده است حتی در برخی مناطق نانوایان اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند همچنین شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی و زرتشتی و ... همه با یکدیگر مشارکت داشته ‌اند به نحوی که 75 مورد از مدارس خیرساز استان یزد توسط اقلیت زرتشتیان ساخته شده است.
گفتنیست در اين مراسم دانش‌آموزان مدرسه ابتدايي صغري كوچك با اجراي سرود از اقدامات خيرانه خيران مدرسه‌ساز تجليل نموده و حاج عثمان محمد شهروند بیرجند شهرستان طبس نیز که در ساخت سیصد مدرسه همکاری و فعالیت داشته میهمان ویژه این مراسم بود و برای حضار آهنگ نوایی نوایی را که ساخته و خوانده شده توسط وی بود اجرا کرد .


گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا





























































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا